Suplemen Shaklee untuk pengurusan berat badan

KURUS?????


Siapalah yang taknak kurus kan..Tapi ada jugak orang yang taknak kurus..Dia suka gemuk..Tapi bukan gemuk yang memang kategori gemuk..Just sedang-sedang saja atau bak kata orang, badan sedap-sedap tu..ahaaaa..

Dalam Shaklee pun ada produk khas untuk anda yang nak kuruskan badan. Yaa..dalam Shaklee semuanya ada..Nak cantik, nak gemuk, nak kurus, nak hamil, nak subur..just name it..kami boleh membantu anda untuk anda mencapai apa yang anda inginkan..Kita sekadar berusaha..tapi Allah jualah yang tentukan semuanya..Yang pasti, kesemua produk Shaklee adalah SEMULAJADI, SELAMAT DAN BERKESAN..

Ok..back to suplemen Shaklee khas untuk kuruskan badan..Anda perlu fokus pada 3 elemen + 1 elemen :

1) Detox - Herblax / Alfalfa 

Ini adalah proses membersihkan usus dari segala toksin, lemak dan lendir yang melekat pada dinding usus. Ia dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Apabila detox diamalkan, dinding usus akan bersih dan ini akan memberikan kesan penyerapan nutrien yang paling optimum dalam tubuh. 

Alfalfa dan Herblax adalah 2 produk Shaklee yang digunakan untuk detox atau buang toksin. Herblax kebiasaannya sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit yang teruk manakala Alfalfa pula untuk mereka yang tidak mengalami masalah sembelit. Jika anda ibu yang menyusukan anak, saya tidak sarankan mengambil Herblax sebaliknya mengambil Alfalfa untuk proses detox anda. Ini kerana kandungan herba yang agak tinggi pada Herblax ini mungkin akan turut memberi kesan kepada anak yang menyusu. Alfalfa adalah langkah terbaik memandangkan Alfalfa turut membantu meningkatkan penghasilan susu ibu.





2) Pecah lemak - Lecithin /Omega

Produk ini berfungsi untuk memecahkan dan mencairkan lemak dan kolesterol dalam badan.Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana sifatnya yang boleh melekat pada lemak. Paling senang cerita, pengemulsi ini akan menyebabkan lemak terapung dalam darah tanpa melekat pada dinding. Lecithin tidak dapat dihasilkan oleh badan tetapi ianya amatlah diperlukan oleh badan kita. 

Omega juga boleh digunakan untuk memecahkan lemak dan mengurangkan kolesterol. Kerana Omega Guard ni mengandungi fatty acid yang bertindak dalam membakar lemak. Haaa..bukan Lecithin saja tau yang boleh bakar lemak..  






3) Bina otot (sumber protein) - Cinch/ ESP

Protein sangat diperlukan untuk membantu tingkatkan metabolisme badan, meningkatkan pembinaan otot, menjaga nafsu makan serta menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein mampu membakar kalori sehingga 35%. Banyak juga kan? Pengambilan protein dapat memberikan kesan kenyang yang lama serta menghalang semula kenaikan berat badan dengan mudah. Pilihan protein yang ada adalah Cinch Shake Mix dan ESP. 





4) Tingkatkan metabolisme - Cinch Tea
Semakin umur kita meningkat, semakin rendah metabolisme badan kita..Jadi, produk ini sangatlah highly recommended untuk mereka yang berumur 25 tahun ke atas. Ia sangat sesuai untuk anda yang sangat suka minum kopi atau nescafe. 




Kenapa perlu boost metabolisme? 

Ini adalah untuk membakar lemak dan kalori dengan lebih banyak dan cepat lagi.

Sebelum anda ingin menurunkan berat badan, sila pastikan anda 

- Ukur dada-pinggang-punggung
- Rekod ukuran dalam 1 buku
- Ulang ukur setiap 4 hari
- Mesti positif. Sebab bila berat tak turun, tak semestinya anda tak kurus. Mungkin otot terbentuk untuk shape up atau kuantiti air bertambah.

Bagi anda yang mungkin mengalami masalah berat badan disebabkan hormon tidak stabil, anda digalakkan untuk mengambil GLA Complex. Ini boleh dilihat pada period anda yang tidak teratur.

Apa yang paling penting adalah anda harus fokus pada shape dan ukuran badan anda (inch loss).

GET THE SHAPE FIRST, THEN LOST THE WEIGHT!

Jika anda berniat dan dalam proses mencari suplemen untuk menurunkan berat badan anda, jangan malu-malu untuk hubungi saya bagi membantu anda mencapai impian anda. Dah ramai yang berjaya mengurangkan  berat badan mereka. Dan ada antara mereka juga yang berjaya memakai semula baju lama mereka yang dulunya tidak muat. Anda bila lagi?

Hubungi

Call/sms/whatsapp : 012-3860720 (Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe
Email : khshaklee@gmail.com





Comments

Popular Posts