Skip to main content

Posts

Featured

Perlu ke makan vitamin jika sudah makan sayuran?

Sayur ni memang tak semua orang suka makan kan? Terutamanya orang Melayu zaman sekarang. Nak jumpa yang suka sangat meratah sayur macam makan nasi memang sesuatu yang agak sukar.

Biasalah kan. Selalunya benda baik ni jarang orang nak buat. Makanan kalau banyak khasiat, memang selalunya yang tak berapa nak sedap. Yang sedap itulah yang pahit dan tidak manis. Yang sedap dan manis itulah yang merosakkan badan kita kan.

Alhamdulillah juga. Saya merupakan salah seorang penggemar sayur. Letak je sayur depan saya, memang saya tak tolak. Semua jenis sayur saya boleh telan kecuali sayur yang sudah buruk. Sapa lalu makan sayur yang buruk dan layu.

Semasa saya masih kecil, saya dah tak ingat samada saya suka makan sayur atau tak. Tapi bila dah semakin besar dan berusia ni, mak saya cakap kalau di rumah tu, memang saya sajalah yang selalu makan dan menghabiskan sayur-sayuran yang ada di atas meja berbanding dengan adik beradik saya yang lain.

Paling saya suka adalah sawi dan lobak putih. Masa pa…

Latest posts

Kenapa perlu konsisten makan Shaklee?

Nutrien untuk pemikiran positif

Hobi simpan barang lama

Kerja banyak tapi asyik tak sempat siapkan?

Saya yang dulu bukan lagi sekarang

Gadget impian paling best

Jangan risau jika anda tak pandai jual

Perlukah demam dihentikan?

3 makanan untuk menguatkan sistem imunisasi anda

Tips agar anak pandai urus duit raya