Hobi simpan barang lama

Saya ni memang sejenis yang suka simpan barang-barang lama. Kotak kasut lama, paper bag door gift yang berlambak-lambak penuh rumah tu pun saya simpan. Dari tahun sebelum kahwin lagi memang saya simpan.Kebanyakannya barang2 tu saya angkut dari hostel UIA sampailah ke rumah senduri.ohhh..

Nak buang sayang sangat. Takut nak guna ke kan. Tapi bila simpan, last2 tak guna langsung sampai mereput dan bau lipas dah. Apa punya habit la..Sayang benda melebih2 pun menyusahkan diri jugak kan.

Padahal semua surat2 tu saya boleh dapatkan secara online je pun sekarang ni. Shaklee still record jualan saya untuk beberapa tahun yg lepas.

Sekarang management Shaklee dah buat sistem jual beli secara online. Yang sebenarnya Shaklee dalam proses nak kurangkan penggunaan kertas. No more surat2 yang akan dipos ke rumah Shaklee member. Tiada lagi cheque bonus Shaklee yg akan dihantar ke rumah. Kalau nak cheque bonus, nak check uv, nak transfer uv semuanya ada dalam sistem. Paling best sekali kita boleh set berapa bonus yang kita nak hanya dari sistem dalam tu.

Bila dah start buat house cleaning dan start punggah file2 dan surat lama, macam tak sangka saya pernah enroll ramai member suatu ketika dulu. Waktu dulu masa awal2 pembabitan saya dalam Shaklee, memang semuanya buat secara manual je. Nak daftar ahli pun kena beli form dulu kat Shaklee dan isi detail prospek. Then hantar je kat kaunter Shaklee biar dorang proses. Kalau nak shopping vitamin pun kena email ke HQ kalau tak dapat pegi sendiri ke Shaklee. Nak call pun boleh tapi masalahnya possibility nak dapat tembus talian tu agak susah juga.

Dulu walaupun agak susah nak jalankan bisnes Shaklee ni compare dengan sekarang, tapi kepayahan tu yang sedikit sebanyak mengajar saya menghargai dan menyayangi apa yg saya pernah buat dulu.

Macam terfikir yang kita dah buat separuh jalan, takkan senang2 je kita nak give up macam tu saja.

Sekarang ni segala-galanya mudah sangat nak run bisnes Shaklee ni. Semuanya online 100%. As long as kita dah daftar jadi ahli Shaklee, dan kita dah ada akaun Shaklee, klik klik saja kita dah boleh setelkan order dari customer. Dunia di hujung jari je kan sekarang ni. Management Shaklee dah banyak mudahkan kita semua.

Hmm..kalau camni pun tak mudah juga, taktaulah nak senang macam mana lagi kan..hehe

Kot2 ada yg nak jana pendapatan seperti apa yg saya lakukan sekarang ni, silalah jangan segan silu utk menghubungi saya ya

Macam biasa. Roger saya

Ku Hasnah (885238)
012.3860720


Comments

Popular Posts