Bagaimana Omega-3 membakar lemak?

Confirm ramai yang tak tahu kebaikan Omega ni untuk pengurusan berat badan kan? Maybe anda hanya nampak Lecithin saja sebagai produk Shaklee yang mampu membakar lemak anda. Tidak sama sekali. Shaklee ada banyak pilihan sebenarnya. Dan tahap keberkesanannya juga mungkin berbeza untuk orang yang berbeza..Jadi, tak salah kita mencuba kan?

Meh saya cerita sikit pasal Omega-3 ni. Apa yang membuatkan ia dikatakan boleh membakar lemak.




Dalam minyak ikan itu sendiri terkandung asid lemak Omega yang mana ia mengandungi DHA dan EPA.

" Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to loss weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids are found in in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can't make them."

www.livestrong.com/article/276633-omega-3-fats-weight-loss/



Bagaimana asid lemak boleh bakar lemak?


Omega-3 membakar lemak dalam tubuh dengan bertindak balas pada hormon yang dipanggil Leptin. Leptin memberi signal kepada otak untuk mengurangkan selera makan kita dan dengan itu, kita akan makan dengan sedikit. Jadi dalam masa yang sama, kita boleh maintain dan kurangkan berat badan.

Leptin dapat meningkatkan tahap metabolisme badan melalui peningkatan output hormon tiroid. Setiap sel dalam tubuh bergantung kepada hormon tiroid untuk mengawal metabolisme badan. Apabila metabolisme badan meningkat, mudah untuk kita menurunkan berat badan.

Jika tindak balas badan dengan Leptin kurang lancar, sebaliknya pula berlaku di mana kita akan berasa lapar yang teramat dan akan menyebabkan kita sentiasa makan dan mengumpul lemak pada tubuh. Apa yang perlu, kita boleh amalkan pengambilan Omega-3 untuk membantu badan bertindak balas lebih lancar dengan Leptin. Untuk itu, metabolisme badan meningkat dan pembakaran lemak juga turut meningkat.

3 cara Omega-3 membantu turunkan berat badan:




1) Omega-3 membantu mengawal lapar dengan mengawal kadar gula dalam darah.

2) Kajian dari Australia menunjukkan mereka yang mengambil asid lemak omega-3 bersama exercise program boleh membakar lebih lemak berbanding mereka yang menjalani exercise program tanpa mengambil asid lemak omega-3. 

3) Kajian di Jepun dan Republic Czech menunjukkan bahawa omega-3 mencegah pembentukan lemak-lemak hodoh atau yang membuatkan badan nampak menggelebeh. Kajian ini bersetuju bahawa omega-3 sememangnyya mampu membakar lemak.


Terserlah betapa banyaknya khasiat Omega ni kan? Bukan setakat untuk otak tapi boleh bakar lemak dan turunkan paras kolesterol lagi..Sememangnya pengambilan yang konsisten dan disiplin memang sangat membantu anda untuk capai berat badan ideal dan bentuk badan yang menarik. Saya sendiri dah pernah rasa keberkesanan omega-3 yang saya amalkan iaitu Omega Guard. Pada mulanya untuk meningkatkan sistem imun anak saya tetapi kesan lainnya, berat badan saya turun dan lemak-lemak kesan selepas mengandung dan bersalin sememangnya hilang sama sekali. Dan of course dengan bantuan exercise harian saya turun tangga naik tangga. Memang membantu! 

Saya sendiri tak sedar lemak saya dah hilang!

Kalau anda berminat nak turunkan berat badan dan bakar lemak degil anda, hubungilah saya untuk dapatkan Omega Guard ni pada harga yang berpatutan. Serius tak rugi anda mencuba kerana 1 kesan yang anda inginkan, 10 kebaikan lagi yang bakal anda dapat!


Hubungi

Call/sms/whatsapp : 012-3860720 (Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe
Email : khshaklee@gmail.com

Comments

  1. suka nyer baca info ni... terima kasih ya...
    saya share info ni http://www.duniakecantikankesihatan.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts