PROMOSI JANUARI 2014 : ALFALFA COMPLEX

Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950 an. Alfalfa diperbuat daripada tumbuhan Alfalfa atau nama saintifiknya Medicago sativa. Ianya ditanam di California secara organik serta bebas dari racun serangga seperti pestisid, herbisid dan menggunakan baja yang bebas kimia. 

Alfalfa sangat terkenal sebagai Raja Segala Tumbuhan. Antara keunikannya adalah ia mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah. Ini membuktikan ia telah menyerap pelbagai nutrisi dari dalam tanah. 




Kebiasaannya suplemen alfalfa yang terdapat di pasaran boleh didapati dari biji benih, atau daun tumbuhan alfalfa itu sendiri. Untuk Shaklee, ianya diambil dari daun yang telah dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan. Daun alfalfa yang telah matang sangat kaya dengan klorofil dan klorofil ini juga turut banyak kebaikannya kepada kesihatan kita. 

Daun-daun yang telah dituai itu kemudiannya akan dikeringkan dengan menggunakan udara semulajadi agar segala nutrisi yang terkandung pada alfalfa tidak akan hilang. Bahagian lain alfalfa yang tidak digunakan akan dilupuskan. Daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Sepanjang proses ini dijalankan, ianya telah dipantau di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. 

Apakah manfaat Alfalfa?

1) Melawan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air.

2) Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis.

3) Melegakan sembelit

4) Mencuci hati, darah dan usus -menghilangkan toksin dari badan.

5) Menyingkir lemak dan kolesterol - hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

6) Melawan tumor - memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan dengan memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

7) Melegakan keletihan 

8) Merawat arthritis 

9) Membanyakkan susu ibu - milk booster

10) Mengurangkan pengumpulan air dalam badan

11) Merawat masalah buah pinggang

12) Merawat kencing kotor

13) Mengatasi masalah keputihan

14) Bertindak sebagai kacip fatimah

15) Membantu menghangatkan hubungan suami isteri

16) Mengurangkan masalah gula dalam darah - baik untuk diabetes

17) Menegangkan payudara





Alfalfa Shaklee terdapat dalam 2 pek yang berlainan saiz.

Alfalfa Complex (small) - 330 biji
Alfalfa Complex (large) - 700 biji



Alfalfa Complex tiada pewarna, pemanis dan perasa tiruan. Ianya adalah asli. Tablet alfalfa boleh dihancurkan dan dicampur dengan air suam sebagai minuman herba. 

Jika anda mempunyai penyakit SLE ataupun systemic lupus erythematosus, anda tidak disarankan untuk mengambil alfalfa sebagai suplemen dan anda perlu berbincang dengan doktor dahulu jika ingin mengambilnya. 

Sempena Januari ini, promosi Alfalfa Complex sedang berlangsung. Jom ambil peluang ini untuk tingkatkan kesihatan anda dengan suplemen semulajadi Alfalfa pada harga yang sangat berbaloi

Anda juga akan dapat percuma 1 botol Alfalfa jika anda membeli 6 botol Alfalfa Complex (small) dan Alfalfa Complex (large). Menarik kan?

Berbaloi???

Ya..ianya sangat berbaloi kerana harga biasa untuk sebotol hanyalah RM53 sahaja untuk bersaiz kecil dan RM97 untuk bersaiz besar. Dengan promosi ini, anda boleh dapatkannya dengan lebih jimat lagi..

Hubungi 

Call/sms/whatsap : 012-3860720 (Pn Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe
Email : khshaklee@gmail.com


 

Comments

Popular Posts