5 cara yang paling jimat bagi merawat tumit merekah

Tumit merekah atau tumit pecah sememangnya suatu yang boleh merosakkan penampilan anda kan? Boleh tak anda bayangkan jika anda lihat seseorang wanita yang berpenampilan cantik dan lengkap pakej dari luaran, tapi bila pandang saja pada kakinya, terperasan yang tumit kakinya merekah pecah-pecah. Ditambah lagi dengan hitam-hitam atau kotoran di celah-celah rekahan itu. Memang menyakitkan mata kan? Kalau merekah masih tidak mengapa. Cuma bila ditambah dengan kehitaman, dah memang jelas yang si dia kurang menjaga kebersihan kakinya.

Memang masalah tumit pecah ni tak boleh lari dari setiap orang. Tapi tidak semua orang akan mengalami masalah ini. Hanya segelintir saja dan mereka yang selalunya akan mengalami masalah tumit pecah ini kebanyakannya mungkin disebabkan mereka kurang menjaga kebersihan kaki mereka.




Tapi ada juga mereka yang masih menjaga kebersihan tetapi mungkin disebabkan oleh diet yang tidak mencukupi atau kekurangan sesetengah vitamin telah menyebabkan kulit kaki merekah. Kebiasaannya, diet yang kekurangan zinc atau omega-3 akan menyebabkan masalah ini timbul. 

Terdapat lagi vitamin lain yang turut mempengaruhi masalah tumit kaki pecah ini. Antaranya :

1) Vitamin E
2) Kalsium
3) Zat besi (iron)


Apakah cara lain untuk mengelak dari mendapat tumit kaki pecah?

Cara paling berkesan yang untuk merawat tumit kaki sebegini adalah :

1) Memakai stokin dan kaki disapukan minyak dan moisturizer.Antara minyak yang boleh digunakan adalah minyak badam atau minyak zaitun untuk merawat tumit dan boleh disapu semasa anda hendak tidur. Antara minyak dan moisturizer lain yang boleh digunakan adalah lanolin, cocoa butter, shea butter, dan minyak kelapa. 

2) Betik juga boleh digunakan untuk merawat rekahan pada tumit kerana betik mengandungi enzim yang dipanggil papain yang membantu untuk pencernaan protein. 

3) Campuran susu dan madu juga turut membantu untuk dapatkan kulit tumit kaki yang halus, dan lebih lembut semula di mana kaki direndam di dalam campuran tadi untuk 15 minit sambil membuat urutan pada supaya ia menyerap ke dalam kulit.

4) Kulit pisang pun boleh digunakan untuk merawat kulit yang kering tadi. Biarkan ia selama 10 minit dan kemudian dicuci sehingga bersih. Ia boleh dilakukan selama mana yang anda mahu. 

5) Rendam kaki ke dalam jus lemon selama 10 minit dan lakukan selama mana perlu.

Mudah kan semua treatment? Semuanya boleh dilakukan di rumah. 

Untuk anda yang ingin mencuba rawatan dari dalaman menggunakan suplemen atau vitamin bagi memulihkan tumit kaki anda, bolehlah dapatkan OMEGA GUARD, iaitu suplemen minyak ikan Omega-3.Memang terbaik bagi mencari sumber omega-3 yang sentiasa berkesan dan selamat.

Saya sendiri baru sedar akan keberkesanan OMEGA GUARD ini pada tumit kaki saya di mana semasa saya mengamalkannya, saya dapat rasa sendiri tumit saya sentiasa licin cantik tanpa rekahan. Tetapi sebaliknya pula berlaku apabila saya sengaja menghentikan pengambilan omega buat sementara waktu dan rekahan pada tumit saya terjadi semula. Setelah saya amalkan semula Omega Guard untuk 1 minggu lebih, ia sudahpun menampakkan hasil sedikit demi sedikit apabila rekahan dan kulit menggelupas berkurang pada tumit kaki saya. 





Faedah yang sangat baik untuk dikongsikan bersama. Banyak kebaikan dari 1 kapsul yang anda telan..

Anda boleh mencuba kesemua tips yang saya nyatakan di atas jika anda mengalami masalah dengan tumit kaki anda. Untuk rawatan luaran, ia mungkin lebih menjimatkan anda.

Dan jika anda berminat untuk mencuba OMEGA GUARD bagi rawatan dalaman, bolehlah dapatkannya dari saya melalui cara di bawah.

Hubungi 

Call/sms/whatsap : 012-3860720 (Pn Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe

Comments

  1. iya Asyikkk ini ..
    tipsnya bisa di cobain niiii ...kalau tips cara pilih kaos kaki muslimah untuk fashion he he he he ....
    Mohon penjelasannya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts