GLA yang terbaik

Kebanyakan GLA (gamma-linolenic acid) yang tersedia di pasaran adalah yang dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO) manakala GLA Shaklee adalah GLA yang diekstrak daro borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. 

Shaklee telah mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik omega-6. Ianya juga digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, antioksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu. 


Sumber asli GLA

1) BORAGE SEED  ---->  17% - 25%

2) BLACKCURRANT -----> 15% - 20%

3) EPO ----> 7% - 10%


Kepekatan GLA asli yang paling tinggi adalah datangnya dari borage.

Disebabkan itu, kami percaya dan yakin bahawa Shaklee GLA Complex adalah salah satu formula terbaik lagi asli yang menjanjikan keberkesanan yang maksimum berbanding GLA lain. 


Antara manfaat utama GLA Complex adalah :

1) Herba tradisi yang dipercayai 

Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2) Mengawal selia estrogen dan testosteron

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit pada payudara.

3) Melambatkan menopause 

Memperbaiki keadaan menopause seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

4) Memperbaiki prostatomegaly

GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

5) Menentang kanser

GLA adalah antioksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhn sel tumor dan kanser.

6) Memperbaiki inflamasi kulit

Ianya mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.

7) Menghalang komplikasi diabetes

Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh darah yang tinggi.

8) Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan

Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik. Boleh diambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan.

9) Menghalang tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial inraction.

10) Memperbaiki tekstur rambut

Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.


GLA BUKAN SAHAJA UNTUK WANITA!!

Ramai yang beranggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya tidak. Suplemen GLA juga adalah sama penting seperti asid amino, tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. Ianya diperolehi dari makanan. Ia sangat penting untuk kanak-kanak, remaja, dewasa dan juga selepas menopause dan andropause ( menopause lelaki).


Khas untuk anda yang mengalami senggugut teruk, apa kata anda cuba GLA Shaklee ini. Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan. Setiap pembelian anda dari saya, anda berhak mendapat konsultasi yang berterusan selagi anda memerlukan.

Hubungi saya segera!

Call/sms/whatsap : 012-3860720 (Pn Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe

Comments

Popular Posts