Kelebihan Vitamin B-complex Shaklee


Harini saya nak share serba sedikit info berkenaan dengan vitamin B-complex ini. Ramai yang kurang sedar betapa pentingnya vitamin B-complex ni untuk tubuh badan kita. Dan ramai yang tahu vitamin b-complex ni hanya penting untuk ibu hamil sahaja. Tidak ok!Jom sepintas lalu kita baca sedikit info ini.

Apakah perbezaan B-Complex Shaklee dengan yang lain?

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh  serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap tubuh dan hampir 99% asid folik yang terdapat di pasaran adalah bersifat sintetik. 

B-complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. 

Kelebihan atau kekurangan vitamin B akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-complex setiap hari. 

Antara manfaat utama B-complex :


1) Menukar makanan kepada tenaga 
Ia membantu dalam penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan atau kelesuan.

2) Melawan tekanan 
Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3) Membantu tumbesaran
Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang (spina bifida).

4) Rambut beruban dan gugur
Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. 

5) Baik untuk mata
Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.

6) Mencegah anemia
Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk laut dan darat.

7) Meredakan senggugut
Baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8) Mencegah pericche  
Dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau.

9) Detoksifikasi 
Meredakan alahan.




Berminat nak dapatkan vitamin B-complex Shaklee ini?

Murah saja. Sebotol ada 120 biji dan ianya tahan 4 bulan bagi seorang pengguna. Tahan lama juga tu. Dah jimat berapa ringgit dah compare dengan vitamin jenama lain. Lagi best sebab ianya adalah vitamin semulajadi dan bukan sintetik. Sudah semestinya selamat, semulajadi dan sentiasa berkesan. Nak tahu keberkesanannya? Anda boleh cuba dulu dapatkan sampel percubaan dari saya. 

Hubungi 

Call/sms/whatsapp : 012-3860720 (Ku Hasnah)
FB : Nutri Hijau Shoppe 
Email : khshaklee@gmail.com





Comments

Popular Posts