Alfalfa Complex : A Must Have Vitamin Sepanjang Musim Raya

Salam semua..

Hanya tinggal 2 hari lagi saja lagi Hari Raya Aidilfitri akan menjelang tiba. Sedar tak sedar dah hampir sebulan kita berpuasa. Kejap je kan. Diharap bulan Ramadhan kali ini memberi dapat memberi 1000 pengertian buat anda.

Apakah achievement yang anda telah capai pada bulan puasa kali ini selain dari peningkatan tahap ibadah kita? Secara fizikalnya, ada tak yang telah mengalami penurunan berat badan yang melampau?Hehe. Saya merupakan salah seorangnya. Biasalah bila kita puasa, mesti ada jugak sedikit penurunan dari segi berat badan. Kalau tak turun berat pun, mungkin anda akan rasa perbezaan dari segi inch loss atau bentuk badan anda. Haaa..saya lah tu..Suami saya dah tegur saya dah semakin kurus ok.Memang saya terkejut. Sebab suami saya jarang nak tegur directly. Apa lagi, saya terus pergi timbang berat kat rumah mertua saya dan memang saya loose 1kg semasa bermulanya puasa.

Tapi apa yang saya perasan, penurunan berat badan saya bukan hanya disebabkan saya puasa saja, malah ianya juga dengan bantuan suplemen yang saya amalkan sebelum puasa lagi. Tujuan utama saya ambil suplemen ini pada mulanya sebab saya ada mengalami masalah penyusuan. Susu merudum. Tak disangka hanya dengan suplemen ni, berat badan saya turun sedikit demi sedikit. Dari 48kg selepas bersalin, dan dengan mudahnya berat saya kini 43.9kg. Mungkin disebabkan fully breastfeeding juga.

Seronok memang seronok sebab saya dapat balik berat badan saya seperti saya semasa bujang dahulu. Mungkin sebab pemakanan saya juga. Yelah kan..sebab kita hanya makan sekali sahaja sehari. Sebab tu berat badan turun. 

Hari raya ni yang bakal tiba ni sememangnya terkenal sebagai bulan pesta makan-makan. Betul tak? Sana sini open house kan? Ia juga sebagai meraikan kemenangan kita yang telah berlapar dahaga di bulan puasa. Jadi, sejak raya pertama lagi kita mungkin dah makan terlalu banyak sampai tak terkawal. Lemang, ketupat, rendang semuanya makanan berkolesterol tinggi. Tu belum masuk nasi minyak ke masa kenduri kendara. Ditambah lagi dengan masakan air tangan ibu. Sayapun suka melantak! Makan sikit-sikit tapi kerap mungkin tidak mengapa. Tapi kalau dah tahap melantak hari-hari, maunya kolesterol naik tinggi. Air berkarbonat tinggi dan air manis-manis yang mungkin juga boleh menaikkan tahap gula dalam darah especially ibubapa anda. Akibat dari pemakanan yang mungkin tak terkawal ni, kita banyak terdedah dengan pelbagai risiko dan salah satunya juga, mungkin toksin dalam badan juga meningkat seiring dengan pemakanan kita yang kebanyakkan makanan-makanan mengandungi perasa, pewarna dan bahan tambahan yang tinggi. Jangan tak tahu yang amalan minum air berkarbonat juga boleh meningkatkan toksin dalam badan selain menaikkan gula dalam darah. Jadi, kalau kita makan suplemen lain untuk memecahkan lemak dan kurangkan kolesterol, mungkin tahap keberkesanan sedikit berkurang disebabkan kehadiran toksin yang banyak akibat pemakanan kita yang kurang sihat. Ditambah pula dengan toksin yang sudah sedia ada sejak bertahun-tahun dahulu, lagilah menimbun toksinnya kan?

Sebab itu, apa yang anda perlukan dalam menjalani kehidupan yang sihat adalah dengan membuang toksin dalam badan dahulu atau menjalani proses DETOX. Alfalfa Complex, sejenis suplemen berasaskan tumbuhan penting bagi anda yang ingin mengurangkan kolesterol kerana ianya dipercayai mampu menghalang penyerapan kolesterol dalam usus. Selain itu, ia mampu mengawal kencing manis supaya tidak terlalu kritikal. Alfalfa Complex juga turut membantu bagi mereka yang selalu mengalami masalah penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik dan sembelit. 






Jom baca 2 testimoni tentang Alfalfa Complex ini.

Testimoni 1



Mudah membuang air besar adalah salah satu tanda bahawa badan kita telah menjalani pembuangan toksin.

Testimoni 2



kredit testimoni : beingmary.com

Well said, banyak sungguh kebaikan Alfalfa ini rupanya. Sebab itu ia digelar Raja Segala Tumbuhan disebabkan 1001 khasiatnya. Ia mempunyai kandungan protein dan kalsium yang tinggi di samping mineral, vitamin B, vitamin C, vitamin D, vitamin E dan vitamin K.

Semestinya untuk anda yang nak kawal kolesterol, gula dalam darah dan seterusnya kekal langsing, Alfalfa semestinya satu suplemen yang harus ada semasa Syawal ini. Apa jua  rawatan yang ingin dilakukan, penyingkiran toksin dari badan haruslah dilakukan terlebih dahulu.

Berminat?

Boleh hubungi

Call/sms/whatsapp : 012-3860720 (Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe
Email : khshaklee@gmail.com





Comments

Popular Posts