Bertenaga semasa puasa dengan Mighty 3 Gems

Bulan Ramadhan kembali lagi..Khas buat ibu-ibu atau bapak-bapak yang selalunya kerja berat dan teruk di luar office, semestinya kadang-kadang buat anda rasa letih kan?Awal pagi masih lagi ok..Tapi bila dah  hampir tengahari, mesti ada yang flat terus atau rasa dahaga melampau..Nak bercakap pun seperti tiada tenaga. Ini mungkin berlaku bagi mereka yang mungkin mengalami bebanan kerja yang melampau.

Di sinilah pentingnya anda bersahur dengan makanan yang dapat membekalkan tenaga kepada anda seharian..Yang boleh mengekalkan hidrat dalam badan anda..Tambahan pula anda jenis yang kurang mengambil air kosong semasa sahur dan selepas berbuka..Confirm anda akan sentiasa keletihan sepanjang seharian.

Bagi anda yang susah untuk makan sahur, kerana tidak berselera atau kesuntukan masa semasa sahur, MIGHTY 3 GEMS mungkin dapat membantu anda mengatasi masalah keletihan atau kurang energetik semasa berpuasa di siangnya.






Apa yang terkandung di dalam set ini?

✔ Performance Drink
✔ Meal Shakes
✔ Energizing Soy Protein


Antara kebaikan MIGHTY 3 GEMS:



✔ Membantu badan bertenaga sepanjang hari.

✔ Menyediakan tenaga karbohidrat bagi tubuh.
✔ Membantu dalam meningkatkan tahap kepekaan dan penumpuan.
✔ Memelihara kesihatan secara menyeluruh.
✔ Mengekalkan imbangan cecair tubuh dan elektrolit bagi mengelakkan penyahidratan.


Ia mungkin sedikit sebanyak dapat membantu anda jika diambil pada waktu pagi atau waktu sahur. Anda tidak sedar bahawa tanpa sahur besar kemungkinan akan membuatkan anda sukar untuk memberi tumpuan yang lebih untuk masa yang lebih panjang semasa berpuasa. Saya juga merasakan keadaan seperti itu bila mana otak saya hampir tidak dapat berfungsi sepenuhnya jika perut saya tidak beralas.


Jika perut kita terlampau kosong, otak kita hampir tidak dapat berfungsi secara sempurna. Dengan tidak makan pagi juga boleh membuatkan kita menjadi kurang peka dengan keadaan sekeliling sekaligus kita akan mengambil masa yang lama untuk bertindak balas. Ini juga akan turut mempengaruhi produktiviti kerja kita. 


Jadi, kenapa kita harus tinggalkan amalan bersahur sedangkan ianya banyak kebaikan untuk diri anda. Malah dalam Islam, ianya juga adalah sunat. Jika anda kesuntukan masa, hanya dengan set ini sahaja sudah memadai dalam membantu anda kekal cergas dan cerdas sepanjang tempoh anda berpuasa.

* SET MIGHTY 3 GEMS INI AMAT SESUAI BAGI IBU MENYUSU DAN JUGA IBU HAMIL

Untuk sebarang pertanyaan, hubungi

Call/sms/whatsapp : 012-3860720 (Pn Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe





Comments

Popular Posts