Adakah anda mendapat Vitamin B yang mencukupi?

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



Tekanan hidup, alkohol dan ubat-ubat preskripsi berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan Vitamin B di dalam tubuh. Ini termasuklah pengambilan pil perancang oleh ibu-ibu di mana ini akan mengurangkan lagi kandungan Vitamin B dalam badan. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik samada daripada segi kesihatan jantung, sistesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme. 




Kajian terbaru membuktikan bahawa Vitamin B berupaya meningkatkan penglihatan mata dan sistem pernafasan. Kekurangan Vitamin B boleh menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dengan baik. Vitamin B-complex yang merangkumi Vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B9 dan juga B12 membantu mengawal stress atau tekanan dengan menguruskan fungsi neutro 

Vitamin atau nutrisi yang dapat mengatasi stress.

1)Vitamin B-complex
Vitamin ini akan menjaga sistem saraf agar berfungsi dengan baik, menjaga sistem pencernaan dan penghasilan tenaga. Vitamin ini banyak terdapat pada biji-bijian, susu, kekacang, sayuran hijau, makanan laut, daging, telur dan buah-buahan kering. 

2) Vitamin C
Vitamin ini dapat membantu menurunkan hormon pemicu stress dan dapat memperbaiki sistem imun yang menurun  akibat stress. Vitamin C banyak terdapat pada berry, oren, kiwi, brokoli dan lain-lain. 

3)Magnesium
Mineral ini diperlukan kerana kekurangan magnesium akan menyebabkan otot tegang. Jadi ianya sangat berguna untuk merehatkan otot dan mengatasi stress. Sumber magnesium ini boleh didapati pada bijirin gandum, kekacang,dan sayuran hijau. 

4)Kalsium
Ia berguna agar sistem saraf pada tubuh dapat bekerja dengan baik kerana ia juga dapat mengatasi stress. Sumber kalsium berasal dari susu skim, yogurt, keju, kekacang dan ikan. 

5)Zinc 
Zinc sangat berguna untuk meningkatkan sistem ketahanan badan dan mencegah jangkitan. Makanan yang mengandungi zinc biasa terdapat pada kerang, biji bunga matahari, kuning telur, susu dan gandum.

6)Besi
Zat besi sangat penting untuk menghasilkan sel darah merah yang akan membawa oksigen ke seluruh tubuh, untuk mengatasi lelah dan membantu pernafasan. Banyak terdapat pada buncis, kerang, sayuran hijau tua, dan daging. 

Vitamin-vitamin di atas mampu mengatasi stress yang melanda dan jangan lupa, senaman juga amatlah perlu untuk mengatasi stress. 


Pilihan Vitamin yang tepat.


Untuk menyenangkan lagi proses mendapatkan vitamin-vitamin tersebut, B-Compex dari Shaklee dapat memenuhi keperluan anda itu. Shaklee B-complex mengandungi kesemua 11 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang. B-complex ini dapat memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan mental serta ia juga mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisme, tenaga dan kesihatan otak. Ia juga baik untuk saraf kerana semasa kita stress, saraf kita akan menjadi tegang. Jadi, B-complex ini bertepatan dengan semua masalah-masalah berikut.




Sememangnya B-Complex Shaklee merupakan vitamin B terbaik yang saya pernah rasa kerana ianya memang berkesan dan membantu saya dalam menjalani kehidupan saya yang sentiasa stress dengan kerja seharian. 

Mahu dapatkan Vitamin B-complex untuk diri anda sendiri?Hubungi saya segera dan dapatkan dengan harga  yang amat berpatutan. Hanya 1 biji diperlukan sehari dan tahan berbulan-bulan. 

Hubungi 012-3860720(Ku Hasnah) atau email ke kkuhasnah@yahoo.com. Anda juga boleh kunjungi laman FB saya Nutri Hijau Shoppe. 

Comments

Popular Posts