Vivix hilangkan ketagihan merokok

Merokok memang sesuatu yang tidak boleh dipisahkan dengan kaum lelaki. Tetapi ada juga kaum hawa yang merokok. Itu memang tak boleh dinafikan. Sekali seseorang sudah mula pandai merokok, ia akan menyebabkan ketagihan yang melampau pada seseorang. 

Saya pasti semua orang tahu akan keburukan merokok terhadap kesihatan diri sendiri ataupun orang sekeliling. Bukan saja si perokok yang turut dapat kesan, tapi orang sekeliling yang turut sama menghidu asap rokok itu pun akan dapat kesannya. Bahaya kan?Kita yang tak bersalah dan tidak merokok pun turut dapat kesannya. Walaupun semua orang dah pun tahu keburukan merokok ni, tapi masih ramai lagi yang tidak pedulikan kesan yang bakal anda dapat. Kalau nak ikutkan, pada kotak rokok pun sudah diberi amaran bahayanya merokok pada kesihatan anda tapi disebabkan ketagihan yang terlampau, memang dah jadi tak makan samanlah jugak kan..

Ramai yang tak tahu bahawa 1 batang rokok sahaja mampu melupuskan 50-100mg vitamin c yang kita dapat. Maknanya semakin banyak rokok yang kita hisap, semakin banyak vitamin C yang akan hilang dari tisu dan darah. Sedangkan badan kita sangat-sangat perlukan vitamin C untuk melawan kerosakan sel akibat merokok. Sebab tu penting bagi perokok tegar mendapatkan atau tingkatkan lagi pengambilan vitamin C sekitar 2000mg yang mana semua ni memang takkan cukup kalau kita dapat hanya dalam makanan harian saja.




Selain itu, kesan lain boleh dapat apabila setiap batang rokok yang dinyalakan akan melepaskan 4000 bahan kimia beracun yang mana ini akan beri kesan kepada orang yang menghidunya. Merokok juga boleh mengurangkan vitamin B, vitamin D dan mineral lain dalam badan.

So, apa penyelesaiannya?

Tidak ada jalan paling mudah untuk menyelesaikan masalah ini. Sebanyak mana anda telan suplemen antioksidan atau suplemen lain, tetapi ia tidak mungkin dapat melawan kerosakan pada sel dan organ dalaman anda yang disebabkan oleh tabiat merokok ni. 

Jalan yang paling mudah sudah semestinya adalah BERHENTI MEROKOK.

Ini yang menjadi kepayahan buat mereka yang sangat ketagih dengan rokok. Tambahan pula yang sudah menjadi habit sejak muda remaja lagi. Lepas makan je, hisap rokok. 

Cadangan saya untuk anda yang bersugguh-sungguh mahu berhenti merokok, bolehlah amalkan suplemen VIVIX keluaran Shaklee ini. Ianya adalah tinggi antioksidan yang kaya dengan polyphenol dan resveratrol. Ia bukanlah sekadar anti-aging. Dah ramai yang ambil VIVIX ni untuk tujuan kesihatan tetapi dalam masa yang sama akan dapat kesan lain bagi mereka yang merupakan seorang perokok tegar. Mereka yang mengalami masalah untuk berhenti merokok, ternyata dengan cubaan pertama VIVIX, ia membuahkan hasil dan membuatkan mereka tidak mahu lagi merokok.

Sangat berfaedah jika anda mengamalkannya secara konsisten. Ia memang membantu!

Tak percaya?

Ini adalah salah satu yang mengamalkan Vivix untuk masalah ketagihan merokok.



Boleh hubungi saya jika anda berminat untuk mendapatkannya. Untuk sebarang konsultasi bolehlah menghubungi saya dengan segera


Call/sms/whatsap : 012-3860720 (Pn. Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe (jemput LIKE page ini)




Comments

Popular Posts