Collagen Shaklee menguatkan tulang

Semakin bertambah usia kita, semakin tinggilah risiko kita untuk mendapat masalah osteoporosis atau tulang yang rapuh. So bila bercerita tentang kolagen ni, ramai yang tak sedar lagi betapa pentingnya kolagen ni untuk tulang kita.Tambah-tambah kita sebagai wanita, kalsium dan kolagen tu dah memang macam menjadi satu keperluan lebih-lebih lagi bila usia dah semakin bertambah seiring dengan berkurangnya kolagen dan kalsium ini.

Shaklee Collagen Powder yang digembar-gemburkan sebelum ni sememangnya terkenal sangat untuk mencantikkan kulit anda. Boleh tengok saja testimoni-testimoni mereka yang dahpun makan kolagen ni. Bukan saja ada perubahan pada muka, malah ada antara mereka yang sejak mula makan, mereka dah rasa lebih bertenaga walaupun usia dah lanjut.





Ramai yang tak tahu rupanya kolagen ni membantu dalam menguatkan tulang kita..haa.silalah percaya..bukan kalsium saja yang membantu menguatkan tulang.Sebab itulah ada antara mereka yang dah makan akan bagi feedback mereka lebih bertenaga lagi dan kurang sakit badan.


Bagaimana Shaklee Collagen Powder membantu menguatkan tulang?

Tahu tak masalah osteoporosis dan kekejangan kaki berlaku disebabkan oleh kekurangan dan kehilangan kolagen? 

Penyatuan kolagen yang cukup dalam badan kita dapat membentuk kerangka tulang yang kuat. So, memang pentinglah kan kolagen ni sampai ia dipanggil kerangka tulang. Kolagen-kolagen inilah sebahagian besarnya akan membentuk sebanyak 80% daripada jumlah kepadatan tulang berbanding dengan kalsium dan magnesium.Haaa..saya pun memang mati-mati ingat kalsium yang membentuk kepadatan tulang.Rupa-rupanya hanya 20% saja kalsium membantu..

Dan mengikut kajian juga, pengambilan kalsium tambahan sahaja memang tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yang mencukupi, ia dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal dan juga dapat melambatkan osteoporosis. 

Ini juga bergantung kepada badan masing-masing. Tapi kalau nak yang lagi bagus, pengambilan kedua-duanya pun memanglah sangat-sangat penting. Tambahan lagi bila usia dah lanjut ni. Pengambilan kalsium sepatutnya bermula sejak kecil lagi sebab kepadatan tulang ni akan terbentuk sebelum usia mencecah 30 tahun. So bila dah lanjut ni, rasanya elok juga kita amalkan makanan tambahan kolagen supaya badan kekal bertenaga tanpa osteoporosis seiring dengan berkurangnya kolagen pada badan kita.

So, inilah antara kebaikan Shaklee Collagen Powder..Bukan sekadar memberikan kulit yang cantik dan tegang,malah badan juga jadi kuat kerana tiada masalah tulang yang serius..

Jom cuba sekotak dulu..Hubungi saya untuk mengetahui dengan lebih detail..

Hubungi

Call/sms/whatsapp : 012-3860720 (Pn.Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe
Email : khshaklee@gmail.com




Comments

Popular Posts