Bertenaga dengan Set Pantang Shaklee

Sekarang tak payah nak pening-pening kepala lagi fikirkan set pantang apa yang anda nak guna selepas baby keluar nanti. Bila kita fikirkan set pantang apa yang sesuai, mesti kita nak kena fikir ok ke tak ok ke.Sesuai ke dengan badan. Kang beli mahal-mahal tak termakan pulak sebab takleh nak telan.Dah rugi dah kat situ. Tambahan pulak kalau 1st time bersalin kan. Mesti takda experience lagi nak merasa set-set pantang ni. Harapkan yang orang promote jela kan..

So takyah pening kepala sebab SET PANTANG SHAKLEE memang memenuhi kesemua citarasa anda. Ia murah, buat ibu bertenaga dan kurang letih terutamanya jika ibu tidak cukup tidur di malam hari. Selain tu kelebihannya ia membantu mempercepatkan proses pemulihan luka dan juga dapat membekalkan zat dan nutrisi melalui susu ibu kepada bayi. Yang penting, ia murah kan? 

Sejauh mana murahnya set pantang ni?

Harga adalah di bawah RM100 sahaja. Murah kan berbanding jamu-jamu pantang yang ada di pasaran? Ini adalah set bajet untuk anda dan cukup untuk 40 hari anda. Yang penting, ia sememangnya berkesan untuk anda.

Perbezaan SET PANTANG SHAKLEE berbanding set pantang lain.

- Dalam bentuk vitamin dan bukannya jamu seperti yang dijual di pasaran. Ia dapat dijadikan makanan tambahan sepanjang tempoh anda berpantang.

- Boleh dimakan walaupun anak anda mengalami jaundis. Ia tidak memberi kesan sama sekali kepada bayi melalui penyusuan. 

- Membantu ibu lebih bertenaga tanpa keletihan walaupun tidur tidak mencukupi di waktu malam disebabkan bayi berjaga. Ibu masih mampu bertenaga walaupun sudah lewat malam.

- Membantu ibu yang mengalami sembelit atau buasir semasa pantang.

- Membantu memberikan kulit yang sihat dan berseri sepanjang tempoh berpantang. Kulit ibu biasanya akan kelihatan kusam dan tidak bermaya selepas bersalin.

- Luka cepat pulih dan mengurangkan masalah keguguran rambut selepas bersalin. 


Apa kelebihan setiap vitamin di dalam SET PANTANG SHAKLEE






1) VITALEA (MULTIVITAMIN DENGAN ZAT BESI)
Ia membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh. Semasa pantang, ibu agak susah untuk mendapat vitamin-vitamin ini kerana terlampau banyak makanan yang perlu dielakkan mengikut adat melayu. Zat besi atau iron di dalam Vitalea ini penting untuk menghasilkan sel darah merah di mana ibu telah mengalami kehilangan darah semasa proses bersalin. Kekurangan zat besi ini akan menyebabkan wajah ibu kelihatan pucat serta tidak bermaya.


2) B-COMPLEX (DENGAN ASID FOLIK)
Bertindak sebagai penenang dan anti-stress. Kebiasaanya ada ibu-ibu yang akan mengalami gangguan perasaan atau meroyan selepas bersalin. Di sinilah b-complex membantu. Asid folik membantu membina sel baru dan juga dalam pembentukan sel darah merah. Ia juga untuk mengelakkan ibu dari mendapat anemia kerana kalau ibu kekurangan asid folik, hemoglobin juga akan berkurang. Itu yang akan menyebabkan anemia. B-complex penting kerana ia menukarkan makanan yang dimakan kepada tenaga. Jadi, ibu akan lebih bertenaga semasa berpantang. Selain itu, ia juga memelihara kecantikan kulit kita kerana b-complex mengurangkan kekusaman kulit dengan melancarkan peredaran darah.


3) VITAMIN C
Penting untuk penyembuhan luka jahitan dan juga membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Vitamin C penting kerana ia meningkatkan sistem imun badan ibu sekaligus bayi melalui penyusuan. Ia juga penting kerana merangsang pembentukan kolagen pada kulit sekaligus membuatkan kulit ibu tegang dan anjal. 


4) ZINK
Penting untuk memulihkan luka jahitan dan dalaman dengan cepat. Sumber zink adalah ikan haruan tetapi untuk pengambilan yang mencukupi, suplemen juga boleh membantu. Pengambilan zink setiap hari adalah amat baik sekali untuk memulihkan luka. Pengambilan zink oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan lebih optimum. 


Anda juga boleh add-on beberapa produk atau suplemen lain semasa berpantang.

1) Alfalfa 
Untuk mengecutkan rahim, memperbanyakkan susu ibu, mengurangkan sakit sendi, mengatasi masalah masalah wanita dan membuang toksin.

2) Energizing Soy Protein (ESP)
Untuk boost susu ibu, menahan nafsu makan ibu, membantu ibu lebih langsing dan memberikan kulit ibu dan bayi lebih gebu dan sihat tanpa jeragat, memberi tenaga yang berpanjangan   .


Apa lagi. Anda yang sedang menantikan kelahiran cahayamata, jom dapatkan SET PANTANG SHAKLEE ini pada yang memang murah sekali dari saya. Ternyata lebih ekonomi. 

Hubungi

Call/sms/whatsapp : 012-3860720 (Pn.Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe
Email : khshaklee@gmail.com





Comments

Popular Posts