Sarapan Berkhasiat untuk Otak Cerdas

Menurut Pertubuhan Pemakanan Amerika, lebih daripada 40% kanak-kanak perempuan dan 32% kanak-kanak lelaki tidak bersarapan secara teratur pada waktu pagi. Kebanyakan ibubapa berasa pelik mengapa anak mereka sukar mengambil sarapan pagi sebaliknya mengambil makanan ringan menjelang tengahari. Puncanya adalah kerana kanak-kanak yang tidak mengambil sarapan pagi tidak mendapat nutrisi dan tenaga yang diperlukan tubuh untuk mereka menumpukan pembelajaran mereka di sekolah. 




Pencapaian Persekolahan

Kajian bagi korelasi di antara sarapan pagi dan pencapaian di sekolah menunjukkan 

"Kanak-kanak yang mengambil sarapan pagi sebelum ke sekolah mendapat keputusan yang lebih baik di dalam ata pelajaran matemaik dan cepat membaca serta mempunyai daya tumpuan lebih lama dan bersikap lebih sopan."

Bagaimanakah pengambilan sarapan pagi memberi kesan kepada pencapaian kanak-kanak di sekolah secara keseluruhannya?

  • Memberikan tenaga yang diperlukan untuk memulakan hari persekolahannya.
  • Menghilangkan simptom rasa lapar seperti sakit kepala, lesu, mengantuk dan longlai.
  • Membantu mereka untuk berfikir lebih cepat apabila membuat kerja-kerja sekolah dan bertindak atau menjawab pertanyaan yang diutarakan guru dengan lebih cepat.
  • Meningkatkan pencapaian berfikir.
  • Menghindarkan perasaan panas baran dan cepat marah.
  • Membantu mereka untuk tidak 'berkhayal' semasa di dalam kelas.
  • Membuatkan ereka lebih tenang dan kurang menggelabah.

Makanan Segera, Tanpa Was-Was

Dengan tabiat yang sering berkejaran dan tergopoh-gapah, kanak-kanak selalunya tidak punya waktu untuk duduk diam menikmati hidangan mereka. Ini sendiri saya akui sebagai ibu kepada anak sulung saya berusia 4 tahun yang sangat susah duduk diam pada bila-bila masa sahaja. Begitu juga sewaktu makan. Sebab itulah mereka perlukan pilihan makanan yang bukan hanya segera tetapi juga berkhasiat untuk mereka seperti pilihan berkhasiat hidangan Meal Shakes Shaklee yang rendah lemak dan rendah glisemik. 

Mempunyai rasa yang hebat, pek minuman extra nutrisi yang mudah dibancuh dan dicampur dengan hidangan lain. Mealshakes ini menawarkan 19 vitamin dan mineral penting dan kaya dengan sumber kalsium serta sumber protein yang hebat. Ia juga merupakan nutrien asas untuk tumbesaran kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar untuk kekal kuat dan sihat. 

Yang paling best, sudah tentu kanak-kanak ini akan menggemari pilihan bukan-soya berperisa vanilla ini. Boleh diminum plain ataupun dicampur dengan susu kegemaran mereka. 

Nak lagi best?

Anda juga boleh cuba rasai bancuhan Meal Shake Shaklee ini di pagi hari yang dicampur bersama yogurt tanpa perisa ataupun susu rendah lemak beserta buah-buahan. Memang marvellous habis!





Snek nutrisi yang enak pada bila-bila masa.

Hidangan ideal yang rendah kolesterol, lemak dan sodium.

Hidangan segera bagi para atlet.


Berminat untuk berikan kepada anak-anak anda?Cubalah..Pasti berbaloi-baloi kerana ianya tahan berbulan-bulan. Untuk kanak-kanak, anda boleh berikan pada mereka sekali saja sehari. 

Untuk dapatkan Mealshake ini pada harga yang ISTIMEWA, boleh hubungi saya di talian 012-3860720 (Ku) atau email khshaklee@gmail.com. 

Comments

Popular Posts