Shaklee : Lahirkan anak pintar



Sudah semestinya setiap ibu bapa inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi, bijak, kreatif, rajin belajar dan suka membaca. Tidak dinafikan yang kecemerlangan di dalam pelajaran ini akan memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak-anak kita, namun itu sahaja tidak mencukupi tanpa nutrisi yang baik yang juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak. 


Apakah nutrien penting yang membantu dalam perkembangan otak yang sihat untuk kanak-kanak yang sedang membesar?

Multivitamin
Multivitamin memberikan asas nutrien yang penting untuk perkembangan otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin perlu seperti B-Complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

Vitamin C
Membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. Turut membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selsema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah di kalangan kanak-kanak yang sedang membesar.

Omega-3
Sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak "baik" yang juga dikenali sebagai asid lemak Omega-3. Kajian menunjukkan yang diet yang kaya dalam Omega-3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul atau menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega-3 juga dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif serta membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

Lecithin
Lecithin soya adalah sumber utama kolina yang merupakan komponen neurotransmitter asetikolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalam sistem saraf. Akademi Sains Kebangsaan telah mengiktiraf bahawa kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak.

Protein Baik
Protein baik membantu untuk menyuburkan otak. Asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neutotransmitter. Protein juga merupakan blok-blok sel yang terbina dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat. 


Yaa..semua itu anda boleh dapatkan dari kami kerana Shaklee memberikan rangkaian terbaik yang diperlukan oleh anak anda untuk menyokong tumbesaran yang sihat di samping mengekalkan kesihatan seiring dengan tumbesaran mereka...tidak kira kanak-kanak mahupun remaja..



Kesemua ini adalah supplemen terbaik untuk kecerdasan otak anak anda. Apapun, pilihan terletak pada tangan anda..Tidak perlu berikan kesemua sekali pada mereka..Bergantung kepada bajet anda..Yang penting, kita turut bersama membantu mereka dengan memberikan kesihatan yang baik kepada mereka agar otak mereka sentiasa cerdas..BILA BADAN SIHAT, OTAK PUN CERDAS.. Nak dapatkan harga TERBAIK, boleh cari saya dengan menghubungi no h/p yang tertera..

Comments

Popular Posts