Ostematrix bantu atasi insomnia

Entry kali ini saya nak cerita mengenai suplemen yang hot di kalangan kaum wanita iaitu Ostematrix. Memang benar seperti yang dikatakan. Ostematrix memang bukan sekadar kalsium, malah lebih dari itu lagi. Kenapa?

Jom saya share satu lagi kebaikan Ostematrix ini buat anda semua terutamanya untuk anda yang mengalami masalah atau kesukaran untuk tidur. Pusing sana pusing sini, tak juga tidur-tidur. Inilah yang dikatakan INSOMNIA.

Mari saya perjelaskan serba sedikit mengenai insomnia. Kebiasaannya orang yang mengalami insomnia akan mengalami salah satu atau lebih dari simptom ini.

1) Susah untuk tidur
2) Bangun kerap di waktu malam dan sukar untuk tidur semula
3) Bangun terlalu awal di waktu pagi
4) Keletihan apabila bangun tidur


Jenis-jenis insomnia

1) Primary insomnia - mereka yang mengalami insomnia yang tidak berkait dengan masalah kesihatan

2) Secondary insomnia - mereka yang mengalami insomnia yang berkaitan dengan masalah kesihatan lain seperti astma, depresi, arthritis, kanser, atau disebabkan pengambilan ubat 

Masalah insomnia ini boleh berlaku untuk jangka masa sekejap atau untuk jangka masa yang lama. Ia juga boleh datang dan pergi dengan begitu saja. Untuk mereka yang mengalami insomnia kronik, besar kemungkinan akan mengalaminya paling kurang 3 malam dalam satu minggu.

Antara penyebab kepada insomnia adalah :

  • Stress (kehilangan pekerjaan, kematian orang tersayang, perceraian)
  • Persekitaran ( bising, cahaya, terlalu sejuk atau panas)
  • Pengambilan ubat-ubatan ( untuk astma, darah tinggi, alergi)
  • Sakit
  • Gangguan pada jadual tidur normal

Bagaimana hendak merawat insomnia ni?





Orang yang biasanya mengalami 'acute insomnia' atau tidak kronik tidak memerlukan apa-apa rawatan biasanya. Apa yang anda perlukan jika anda terlalu keletihan di siang hari kerana tidak dapat tidur pada malam adalah pil tidur untuk waktu tertenntu. Tetapi adakah anda perlu bergantung dengan pil tidur ini semata-mata setiap hari?Mungkin jika diambil terlalu kerap, ia akan mendatangkan kesan lain pula pada kesihatan anda. 

Jika anda dah cuba pelbagai cara termasuk mempraktikkan cara tidur yang betul, mungkin suplemen juga dapat membantu anda.


Apakah suplemen yang sesuai ye?



OSTEMATRIX


Kenapa Ostematrix? 

Bagaimana ia membantu?

Ostematrix ini mengandungi kalsium yang diperkayakan lagi dengan magnesium dan juga Vitamin D. Ramai yang tak sedar bahawa certain mineral boleh membantu anda untuk mudah tidur. 


"A lack of the nutrient calcium and magnesium will cause you to wake up after a few hours and not be able to return to sleep."

James F.Balch (author of Prescription for Nutritional Healing)


Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa level kalsium lebih tinggi semasa tidur yang betul-betul nyenyak. Kesimpulan dari kajian tersebut memberitahu bahawa gangguan semasa tidur terutamanya ketika 'rapid eye movement' (REM) tiada, sangatlah berkait rapat dengan kekurangan kalsium dalam tubuh. Jadi, untuk mengembalikan semula tidur anda kepada normal, memang sangat perlu untuk anda cukupkan pengambilan kalsium sebagai salah satu langkah merawat.


"Calcium helps the brain use the amino acid tryptophan to manufacture the sleep-inducing substance melatonin. This explains why dairy product, which contain both tryptophan and calcium, are one of the top sleep-inducing foods."

William Sears, M.D


Magnesium memainkan peranan penting dalam aturan tidur. Kekurangan magnesium boleh membuatkan anda kerap terjaga di waktu malam. Kajian juga ada menunjukkan yang kekurangan magnesium dalam tubuh boleh menghalang otak dari berehat di waktu malam. 

Jadi, penting untuk kita seimbangkan pengambilan kalsium dan magnesium untuk kesihatan menyeluruh tubuh kita. Ia bukan sekadar untuk tulang dan gigi semata-mata, malah memang lebih dari itu. 

Pengambilan kalsium dan magnesium ini pula memang lebih elok jika diambil bersama-sama. Kerana magnesium juga berfungsi dalam memudahkan lagi penyerapan kalsium dalam tubuh. Sebab itu penting supaya kita mencari suplemen kalsium yang diperkayakan lagi dengan magnesium ini. Semua itu sudah tentu anda boleh dapat dari sebotol OSTEMATRIX ini!

Ostematrix untuk tidur tanpa gangguan, dan anda akan bangun dengan lebih bertenaga dan fresh!Insyaallah masalah insomnia anda dapat diatasi dengan Ostematrix.

Harga sebotol adalah RM61. Harga ostematrix ni memang sangat berbaloi kerana hasilnya memang superb!

Sila hubungi saya cepat-cepat demi kesihatan anda


Call/sms/whatsapp : 012-3860720 (Pn Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe
Email : khshaklee@gmail.com

Comments

Popular Posts