Zinc bantu pulihkan luka dengan cepat

Salam semua.  

Mari saya ceritakan lagi tentang mineral yang tidak kurang pentingnya untuk kita. Ramai yang kurang tahu tentang kebaikan mineral Zinc ni untuk tubuh badan kita. Sebenarnya Zinc banyak memainkan peranan dalam membantu memperbaiki kerosakan tisu dan juga penyembuhan luka. Sudah tentu kita akan mengalami sedikit masalah atau mengambil masa yang agak lama untuk sembuh apabila mengalami masalah kulit yang kecil sahaja. Ini disebabkan badan kita mempunyai enzim yang bergantung kepada zinc, yang menggalakkan sintesis kolagen dan seterusnya membantu dalam penyembuhan luka. 

Kajian juga telah membuat kesimpulan bahawa Zinc sememangnya penting dan berkesan dalam merawat masalah berkaitan kecederaan pada kulit seperti akne/jerawat dan luka-luka kecil dengan cara membantu penghasilan sel-sel baru semula ataupun 'regenerate'.

Antara kebaikan zinc untuk kulit adalah :

1) Akne/jerawat - zinc membantu mengurangkan minyak pada wajah/kulit atau dipanggil sebum. Ia juga membantu dalam memulihkan kerosakan pada kulit di sekitar jerawat yang tumbuh. Kajian juga mendapati bahawa jerawat tumbuh disebabkan oleh kekurangan zinc dalam diet atau pemakanan kita. 

2) Masalah kulit kepala/scalp - shampu yang mengandungi zinc didapati dapat membantu masalah kelumumur dan jangkitan fungus pada kulit kepala.

3) Ruam lampin - zinc boleh membantu dan merawat masalah ruam lampin ini


Zinc juga penting dalam melindungi kulit dari sinaran UV. Kebanyakan produk untuk kulit yang kita amalkan setiap hari seperti sunblock untuk melindungi kulit kita dari sinar UV sememangnya mengandungi zinc oxide. 

Sebab itulah untuk anda yang baru sahaja lepas melahirkan anak tidak kisahlah samada ceaserian atau normal, kami memang sangat-sangat sarankan anda untuk mengambil suplemen Zinc Complex agar luka anda cepat sembuh selain dari mengambil ikan haruan di dalam diet. 




Seperti yang kita sedia maklum, semasa ibu berada di dalam pantang, besar kemungkinan kita sukar untuk mendapatkan diet yang mengandungi zinc yang tinggi. Begitu juga ikan haruan yang terkenal untuk menyembuhkan luka bersalin dengan cepat. Ya..ia memang berkesan..tetapi tidak ramai yang gemarkan ikan haruan sebagai menu mereka termasuklah saya. Begitu juga pati ikan haruan. Masih ada juga yang tidak gemarkan pati sebagai salah satu minuman untuk penyembuhan luka dengan cepat.  

Untuk itu, ibu-ibu tak perlu risau kerana anda juga boleh mendapatkan khasiat yang sama seperti di dalam ikan haruan dengan mengambil suplemen Zinc Complex sebagai pengganti memandangkan zinc juga turut terdapat di dalam ikan haruan.

Dan untuk itu, SET PANTANG/BERSALIN SHAKLEE juga amatlah sesuai buat anda yang baru sahaja menjalani pembedahan ataupun selepas bersalin tidak kiralah bersalin normal yang mengalami luka episiotomi ataupun luka selepas ceaserian. Ini kerana Set Pantang/ Bersalin Shaklee juga turut mengandungi Zinc Complex sebagai salah satu mineral yang membantu mempercepatkan penyembuhan luka. 



Jadi tunggu apa lagi. Benda baik tak perlu tunggu. Zinc Complex sangatlah murah dan saya yakin semua orang mampu memilikinya sebagai salah satu stok simpanan anda dan keluarga. Ia boleh dimakan dan juga disapu pada kulit yang mengalami luka. Cara makan pun amat mudah sekali. Hanya telan 1 biji sahaja sehari sewaktu perut kosong. Sudah tentu anda takkan rasa nak termuntah especially bagi yang tak lalu minum pati ikan haruan. :)


Hubungi saya jika ingin mencuba.

Call/sms/whatsap : 012-3860720 (Pn Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe



Comments

Popular Posts