Perbezaan kalsium Shaklee Ostematrix

Bersempena dengan bulan promosi Ostematrix sekarang ni, jom saya nak cerita sikit dengan anda apakah kelainan kalsium Shaklee ini dengan kalsium jenama lain. Sememangnya kalsium Shaklee mempunyai keunikannya yang tersendiri sehingga ia mampu membuatkan setiap wanita yang mengamalkannya akan berpuas hati hinggakan mereka tidak pandang pada produk lain lagi.

Kalsium Shaklee yang isinya paling seimbang akan memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formulanya yang unik serta dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. 

Kenapa ia mengandungi gabungan pelbagai mineral? 

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk memudahkan lagi penyerapan oleh tubuh serta menghalang endapan sesetengan mineral.

Kajian telah membuktikan suplemen kalsium ini akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan. 


Apakah manfaat Ostematrix?

1) Menguatkan tulang

Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, ekzema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.


2) Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis. 


3) Meringankan stress

Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.


4) Memperbaiki masalah haid

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak akan meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.


5) Pengalkalian tubuh

Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan dalam memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi. 


6) Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.


Apakah fungsi Vitamin D di dalam Ostematrix?

Ia dinamakan vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, mereka yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil, dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen vitamin D.


Magnesium

Ia adalah ion positif no.2 penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Ia membantu sistem saraf, meengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium , melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu.


Zinc, boron, manganes, kuprum

Mineral ini membantu memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Banyak bukan manfaat yang boleh anda dapat dari sebotol Ostematrix? Sebotol mengandungi 120 biji yang sememangnya tahan untuk tempoh sebulan.





1 gelas susu tinggi kalsium baru saja menyamai 1 tablet Ostematrix sedangkan 1 tablet masih lagi tidak mencukupi bagi mereka yang tergolong di dalam kategori yang sangat memerlukan kalsium setiap hari. 

Jika anda yang masih tercari-cari suplemen kalsium yang paling berkesan, jangan ragu-ragu lagi untuk mencuba Ostematrix ini. Ternyata sangat memberi kesan untuk pelbagai golongan yang mengalami masalah-masalah di atas. Tapi jika anda ingin memilih dan mencari kalsium premium, cubalah untuk mencari kalsium yang mempunyai ciri-ciri di bawah.

- mengandungi vitamin D dan magnesium

- tidak diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum

- elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar semasa proses menyerap mineral.



Untuk anda yang berminat ingin mencuba, jangan lepaskan peluang ye. Kesan yang bakal anda dapat sudah pasti akan membuatkan anda tidak lagi mencari-cari suplemen kalsium yang lagi sesuai dari Ostematrix. PERCAYALAH!!!

Untuk mendapatkannya, sila

hubungi

Call/sms/whatsap : 012-3860720 (Pn Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe


Khidmat penghantaran juga dibuat di sekitar Alor Setar ( bincang), Kulim, dan sekitar Seberang Jaya Pulau Pinang

Comments

Popular Posts