Cegah sakit badan dan pinggang semasa hamil

Mari saya nak cerita sedikit pengalaman kehamilan saya kali ini. Sememangnya pengalaman mengandung setiap anak-anak saya adalah berlainan. 

Sebagai contoh, dari segi sakit pinggang semasa hamil. Masalah ini memang tak dapat lari ketika ibu-ibu hamil. Saya juga tidak terkecuali semasa mengandungkan anak kedua dan ketiga. Saya sentiasa mengalami masalah sakit pinggang atau lenguh badan dan bahu. Hampir setiap malam perlukan urutan dari suami ataupun minyak dan balm panas untuk menghilangkan lenguh-lenguh bahu saya. Kalau tidak, saya memang susah nak tidur. 

Saya fikir mungkin ini normal ketika hamil. Mungkin disebabkan kalsium yang ada di dalam badan terpaksa dikongsi dengan bayi saya. Walaupun tiap-tiap malam saya ambil segelas susu, tapi masalah sakit pinggang dan badan memang tak pernah surut tambah-tambah lagi lepas buat kerja rumah. Masalah memang berlarutan hinggalah saya bersalin.

Tapi untuk kehamilan kali ketiga ini, saya perasan saya tak lagi mengalami masalah cemtu. Sejak awal kehamilan hinggalah kehamilan saya yang sudahpun mencecah 9 bulan ni. Saya tak langsung berdepan masalah sakit badan, lenguh bahu dan sakit pinggang. Saya tak lanagsung sakit pinggang walaupun banyak buat kerja rumah dan handle anak-anak. Saya tak lagi sakit pinggang walaupun banyak berjalan kat shopping complex nak compare dengan kehamilan yang sebelum ini. 

APA RAHSIA???

Rahsia saya adalah saya dapat kalsium yang secukupnya melalui pengambilan suplemen harian ini. Memang ibu hamil disarankan mengambil suplemen kalsium yang secukupnya semasa hamil. Kalaupun bukan suplemen, ibu boleh dapatkan kalsium itu melalui susu. Tetapi harus diingat! Dalam banyak-banyak lambakan suplemen kalsium yang ada di pasaran sekarang ni, tak semuanya jenis yang mudah diserap oleh badan. Ada suplemen yang hanya mengandungi kalsium semata-mata. Kalsium semata-mata tidak dapat membantu untuk penyerapan yang baik. Kalsium memerlukan nutrien-nutrien lain seperti Magnesium untuk penyerapan yang optimum dan menghalang endapan sesetengah mineral. 

Sebab itu penting agar kita memilih kalsium yang berkualiti. Bagaimana nak pilih kalsium premium?

* Pilihlah produk kalsium yang mengandungi Vitamin D dan Magnesium

* Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum

* Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin semasa proses menyerap mineral


Jadi, untuk anda ibu hamil yang kerap mengalami sakit badan dan sakit pinggang semasa hamil, apa kata anda dapatkan kalsium terbaik OSTEMATRIX ini jika pengambilan susu setiap hari juga tidak begitu membantu anda mengatasi masalah kehamilan anda. 

Sebotol tahan untuk 1 bulan dan harga pula sangatlah menjimatkan. Yang penting ianya berbaloi kerana belum pernah lagi pengguna yang menggunakan Ostematrix kecewa dengan hasilnya. Ianya sangat BERKESAN, SELAMAT SERTA SEMULAJADI




Tak perlu ragu-ragu sebab saya sendiri sudah rasa keberkesanannya semasa hamil kali ini!

Jika berminat, bolehlah dapatkannya dari saya.

Hubungi 

Call/sms/whatsap : 012-3860720 (Pn Ku)
FB : Nutri Hijau Shoppe





Comments

Popular Posts