Kenapa perlu konsisten makan Shaklee?

Kali ni saya nak cerita sikit kenapa kita memang tekankan sangat agar pengguna Shaklee konsisten menggunakan Shaklee

Shaklee merupakan suplemen yang terdiri dari zat-zat nutrien yang sepatutnya kita boleh dapat dari makanan kita. Tapi sayangnya, zat makanan kita makin hari makin berkurangan.

Dari satu Landmark Study yang dijalankan oleh University of Texas yg diterbitkan pada tahun 2004 telahpun membuktikan bahawa zat-zat daripada buah dan sayur semakin berkurangan.

Sudahlah zat asalnya sudah kurang, bila dipetik dan disimpan ia makin kurang, apa lagi bila dimasak. Akhirnya, apa yang tinggal kalau bukan hampas? Betul tak?

Apabila tubuh kita kurang nutrisi, kita mungkin nampak sihat tapi badan kita tak tahan mana. Jadi kita mudah diserang sakit, alergi, stress, down, dan sebagainya.

Jadi di sinilah peranan Shaklee utk menenuhi lopong-lopong nutrisi tadi, dengan syarat

1. Pemakanan haruslah dijaga.
2. Mesti bersenam & aktiviti fizikal
3. Hubungan dgn Tuhan

Shaklee tidak dicipta dari bahan-bahan yg diwujudkan di lab, sebaliknya ia datang dari bahan-bahan semulajadi dari alam. Ia membawa energi alam ke dalam diri kita. Bezanya Shaklee dengan sayur ialah Shaklee terdiri dari nutrien yang pekat dan padat untuk tubuh kita. 

Jadi apabila kita makan Shaklee, fikirkanlah ia adalah buah-buahan dan sayuran yang telah dipermudahkan bentuknya untuk ditelan. Kalau tidak, sanggupkah kita makan 9 mangkuk sayur untuk makan tengahari? Itu belum lagi 7 biji oren, 5 ekor ikan dan sebagainya. Dah tentu kita pun tak mampu nak makan dalam kuantiti yang begitu banyak.

Oleh itu lebih elok lagi jika kita makan cukup sekadar kenyang, dan kita topup nutrisi dgn Shaklee. 

Insyaallah dengan usaha kita ini, Allah kurniakan dan kembalikan pada kita kesihatan yang lebih baik atas usaha kita menjaga kesihatan.

Mudah-mudahan kita makin sihat, kuat dan cantik.

Comments

Popular Posts